Infurn hat Insolvenz angemeldet
Ein Verbraucher ließ uns die nachstehende Mail von Infurn zukommen:
Gesendet: Dienstag, 27. Mai 2014 um 11:11 Uhr
Von: INFURN <[email protected]>
An: ………
Betreff: Customer InformationDear Customer
We apologise for any inconvenience caused to you in the past, especially since the beginning of May 2014 regarding your outstanding order.
Unfortunately infurn.com has suffered financial difficulties due to the loss of several business partners from February 2014 onwards.
Please be advised that the group of companies behind the web shop infurn.com have instructed UHY Hacker Young LLP (Turnaround and Recovery Specialists) to review the financial position of the group of companies.
Due to UHY Hacker Young LLP’s review of the financial situation of the group and after discussions with them, it is apparent that the group of companies are insolvent and shall all be entering an insolvency process.
Due to the impending Liquidation of Infurn Limited, the service company of the group which ran the business of customer support, you were not informed of this situation. Infurn Limited ceased trading on 2 May 2014 as they were dependent on funding from the trading company of the group, Livingdesign SL.
We are in the process of instructing lawyers/insolvency experts in Spain with the assistance of UHY Hacker Young LLP to assist with the restructuring of Livingdesign SL.
However, in the meantime, it has been decided that a new operator, DSGN Sales and Support Facilities Limited will take over the web shop (Infurn.com) from 2 May 2014. The purpose of this company is to try to honour all existing customer orders, however at this stage we are unable to confirm our ability to do so.
This company shall not be taking over any of the liabilities of the Infurn.com group and cannot provide any guarantee on delivery times of orders.
We understand our customers? position but we kindly ask you to provide us with time in order to ascertain the level of outstanding orders and whether they can be fulfilled.
You shall be contacted soon with a further update.
Kind regards,
INFURN Group
Verbraucherschutz.de wird die Adresse des Insolvenzverwalters in einem gesonderten Artikel veröffentlichen.
Am 23.6.14 erhielten wir ein Schreiben welches Infurn nun an seine Kunden verschickt. Wir haben dieses mit dem Google Übersetzer auf deutsch übersetzt:
Sehr geehrter Kunde INFURN,
weiter zu unserer letzten E-Mail an alle Kunden INFURN, bedauern wir, Ihnen mitteilen zu können, dass die Website ist nun gestoppt Handel. Nach zahlreichen Versuchen, die erforderlichen Mittel zu sichern, um die Website am Laufen zu halten, war es für den neuen Betreiber DSGN, um das Geschäft weiter unmöglich. Es wurde daher beschlossen, mit der Beratung des bestellten Berater der Gruppe, UHY Hacker Young LLP, dass alle Operationen ausgesetzt werden.
Wenn Sie hatte einen Auftrag mit einem unserer Unternehmen, und es wurde noch nicht geliefert, teilweise oder überhaupt, werden Sie durch neue Insolvenzverwalter, der in Kürze bekannt gegeben werden, für die Abwicklung der jeweiligen Gesellschaft, mit der Sie kontaktiert werden verantwortlich Ihren Auftrag.
Da alle Unternehmen haben den Handel mit sofortiger Wirkung gestoppt wird, sind wir nicht in der Lage, Sie mit allen Service-Support bieten.
Wir entschuldigen uns für die Unterbrechung dies auf Sie zu verursachen, und wir sind sehr traurig, dass wir nicht imstande sind, Ihren Auftrag zu erfüllen, wie wir es uns gewünscht hätten.
Regretful,
Infurn.com
Gibt es mittlerweile Informationen zum Insolvenzverwalter?